Są to dla mnie ważne i znaczące osoby, które wpłynęły na moje życie zawodowe. Poczytuję sobie za wielki zaszczyt, że mogłem je poznać osobiście.
Jednocześnie w tym miejscu chcę wyrazić ogromną wdzięczność za to, że pojawiły się na mojej drodze.

 

Małgorzata Tarczyńska – najwspanialsza osoba na świecie. Była i jest inspiracją wszystkich dobrych rzeczy, jakie uczyniłem i mam nadzieję uczynić!

Martina Beranowa – pozwoliła mi uwierzyć w siebie oraz w to, że mogę i powinienem dzielić się wiedzą z nauczycielami i studentami nie tylko w kraju, ale i za granicą. Dziękuję.

Martina Beranowa

 

Zbiegniew Ciechan – mądry i z klasą. Nauczyciel nie tylko muzyki, ale i życia! Dziękuję.

Zbigniew Ciechan

 

Dorota Ceran – dzięki jej entuzjazmowi i wierze we mnie, mogłem poprzez telewizję propagować idee wychowania muzycznego bliskie memu sercu. Dziękuję.

Dorota Cyran

 

Doug Goodkin – pokazał mi rewelacyjne metody pracy, które ostatecznie stały się wzorcem dla mnie. Sprawdzają się one w codziennej pracy z dziećmi i dorosłymi. Kiedy gościł u mnie w domu, pod jego urokiem była też moja rodzina, poznając Douga z mniej oficjalnej strony.

(patrz: Studia Podyplomowe w Salzburgu Advanced Studies In Music and Dance Education – Orff_Schulwerk, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2008, nr 3). Dziękuję.

Goodkin Goodkin

 

Edwin Gordon – wielki człowiek, muzyk i autorytet. Twórca własnej metody wychowania muzycznego. Uświadomił mi wagę skal muzycznych, zwłaszcza modalnych, w nauczaniu dzieci (jak mogłem wcześniej tego nie dostrzegać!!!!:-). Dziękuję.

Edwin Gordon Edwin Gordon

 

Barbara Haselbach– wspaniały i mądry pedagog, ceniona przez samego Carla Orffa. Miałem zaszczyt uczyć się u Pani Barbary i być pod jej nieustannym wrażeniem. Dziękuję.

Haselbach

 

Coloman Kallós – Colomana poznałem podczas pierwszego pobytu w Czechach i Austrii. Wspierał mnie i pomagał w sposób nieoceniony. Wkrótce zaprzyjaźniliśmy się. Wielokrotnie gościłem u niego w domu w Tannebergu, który pełni również rolę ośrodka kultury. Dziękuję.

Coolman Coolman

 

 

Sofía López-Ibor Aliño – jej styl pracy jest mi bardzo bliski i będzie wzorem na długie lata w pracy z dziećmi. Jest on bardzo podobny w stylistyce do działań D. Goodkina.

(patrz: Studia Podyplomowe w Salzburgu Advanced Studies In Music and Dance Education – Orff_Schulwerk, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2008, nr 3). Dziękuję.

Lopez

 

Beata Michalak – ogromne wsparcie merytoryczne i nie tylko. Dzięki jej wiedzy i doświadczeniu zaoszczędziłem wiele czasu omijając ślepe uliczki. Pierwszy doktor od Orffa w Polsce. Dziękuję.

Michalak

 

Jarmila Kotůlková – jej dobroć serca i rozum zawsze były dla mnie wsparciem w moich czeskich wojażach. Dodatkowo umożliwiła mi bliższe (niemal domowe) poznanie słynnego kompozytora i pedagoga – Pawła Jurkovica. Dziękuję.

Kotulkova

 

Liselotte Orff – Pani Orff pośrednio i zarazem bezpośrednio umożliwiła mi roczny pobyt i studia w Salzburgu. Dziękuję.

Liselotte Orff

 

Lenka Pospisilova – pierwsza zagraniczna lektorka, która pokazała mi drogę, jaką chciałbym iść. Dzięki niej poznałem światowej sławy choreografa – Jerzego Kyliána. Dziękuję.

Lenka Pospisilova

 

Urszula Smoczyńska – od Pani Uli rozpoczęła się przygoda mojego życia – ORFF. Gdyby nie Pani Ula, moja droga byłaby znacznie dłuższa i niepotrzebnie zagmatwana. Dziękuję.

Urszula Smoczyńska

 

Piotr Soszyński – człowiek encyklopedia. Dzięki jego pomocy uniknąłem wielu błędów i wpadek. Dziękuję.

 

Batia Strauss – będąc pod wrażeniem metody Batii i jej osobistego uroku, zostałem entuzjastą i gorącym propagatorem jej pomysłów

(zakładka – PUBLIKACJE poz. 5 i 6). Dziękuję.

 

Susan Wheatley– bez Susan ukończenie moich studiów w Salzburgu nie byłoby możliwe. Prawdziwy przyjaciel. Susan jest autorką większości zdjęć z Salzburga zamieszczonych na tej stronie. Dziękuję.

Susan Wheatley

 

Marek Wróblewski – człowiek renesansu. Za moją namową zrobił najlepsze w kraju (może nawet na świecie) dzwonki sopranowe i altowe. Dziękuję.

Marek Wróblewski