JACEK TARCZYŃSKI

WYCHOWANIE MUZYCZNE

MUSIC: ON/OFF

Moi mentorzy, mistrzowie i przyjaciele

   Są to dla mnie ważne i znaczące osoby, które wpłynęły na moje życie zawodowe. Poczytuję sobie za wielki zaszczyt, że mogłem je poznać osobiście. W tym miejscu chcę wyrazić ogromną wdzięczność za to, że pojawiły się na mojej drodze.

Małgorzata Tarczyńska – najwspanialsza osoba na świecie. Była i jest inspiracją wszystkich dobrych rzeczy jakie uczyniłem i mam nadzieję uczynić!

Martina Beranowa – pozwoliła mi uwierzyć w siebie oraz w to, że mogę i powinienem dzielić się wiedzą z nauczycielami i studentami nie tylko w kraju, ale i za granicą. Dziękuję.

Martina Beranowa

Zbiegniew Ciechan – mądry i z klasą. Nauczyciel nie tylko muzyki, ale i życia! Dziękuję.

Zbigniew Ciechan

Dorota Ceran – dzięki jej entuzjazmowi i wierze we mnie mogłem poprzez telewizję propagować idee wychowania muzycznego bliskie memu sercu. Dziękuję.

Dorota Cyran

Doug Goodkin – pokazał mi rewelacyjne metody pracy, które stały się wzorcem dla mnie, które sprawdzają się w codziennej pracy z dziećmi i dorosłymi. Kiedy gościł u mnie w domu, pod jego urokiem była też moja rodzina, poznając Douga z mniej oficjalnej strony. (patrz: Studia Podyplomowe w Salzburgu Advanced Studies In Music and Dance Education – Orff_Schulwerk, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2008, nr 3). Dziękuję.

Goodkin Goodkin

Edwin Gordon – wielki człowiek, muzyk i autorytet. Twórca własnej metody wychowania muzycznego. Uświadomił mi wagę skal muzycznych, zwłaszcza modalnych, w nauczaniu dzieci (jak mogłem wcześniej tego nie dostrzegać!!!!:-). Dziękuję.

Edwin Gordon Edwin Gordon

Barbara Haselbach – wspaniały i mądry pedagog, ceniona przez samego Carla Orffa. Miałem zaszczyt uczyć się u Pani Barbary i być pod jej nieustannym wrażeniem. Dziękuję.

Haselbach

Coloman Kallós – Colomana poznałem podczas pierwszego pobytu w Czechach i Austrii. Wspierał mnie i pomagał w sposób nieoceniony. Wkrótce zaprzyjaźniliśmy się. Wielokrotnie gościłem u niego w domu w Tannebergu, który pełni również rolę ośrodka kultury. Dziękuję.

Coolman Coolman

Sofía López-Ibor Aliño – jej styl pracy jest mi bardzo bliski i będzie wzorem na długie lata w pracy z dziećmi. Bardzo podobny w stylistyce do działań D. Goodkina (patrz: Studia Podyplomowe w Salzburgu Advanced Studies In Music and Dance Education – Orff_Schulwerk, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2008, nr 3). Dziękuję.

Lopez

Beata Michalak – ogromne wsparcie merytoryczne i nie tylko. Dzięki jej wiedzy i doświadczeniu zaoszczędziłem wiele czasu omijając ślepe uliczki. Pierwszy doktor od Orffa w Polsce. Dziękuję.

Michalak

Jarmila Kotůlková – jej dobroć serca i rozum zawsze były dla mnie wsparciem w moich czeskich wojażach. Umożliwiła mi również bliższe (niemal domowe) poznanie słynnego kompozytora i pedagoga – Pawła Jurkovica. Dziękuję.

Kotulkova

Liselotte Orff – Pani Orff pośrednio i zarazem bezpośrednio umożliwiła mi roczny pobyt i studia w Salzburgu. Dziękuję.

Liselotte Orff

Lenka Pospisilova – pierwsza zagraniczna lektorka, która pokazała mi drogę, jaką chciałbym iść. Dzięki niej poznałem światowej sławy choreografa – Jerzego Kyliána. Dziękuję.

Lenka Pospisilova

Urszula Smoczyńska – od Pani Uli rozpoczęła się przygoda mojego życia – ORFF. Gdyby nie Pani Ula moja droga byłaby znacznie dłuższa i niepotrzebnie zagmatwana. Dziękuję.

Urszula Smoczyńska

Piotr Soszyński – człowiek encyklopedia. Dzięki jego pomocy uniknąłem wielu błędów i wpadek. Dziękuję.

Batia Strauss – będąc pod wrażeniem metody Batii i jej osobistego uroku, zostałem entuzjastą i gorącym propagatorem jej pomysłów (zakładka – PUBLIKACJE poz. 5 i 6). Dziękuję.

Susan Wheatley– bez Susan ukończenie moich studiów w Salzburgu nie byłoby możliwe. Prawdziwy przyjaciel. Susan jest autorką większości zdjęć z Salzburga zamieszczonych na tej stronie. Dziękuję.

Susan Wheatley

Marek Wróblewski – człowiek renesansu. Za moją namową zrobił najlepsze w kraju (może nawet na świecie) dzwonki sopranowe i altowe. Dziękuję.

Marek Wróblewski

„Batia Strauss - Aktywne Słuchanie Muzyki” - „Aktywne Formy Wychowania Muzycznego”
Copyright © 2009 Jacek Tarczyński, fot. ze zbiorów autora, muzyka A. Klemba design: TDSOFT
4495